Sampling

Sampling

FÅ KONSUMENTEN ATT TESTA DINA PRODUKTER
Sampling är ett bra sätt att introducera konsumenten till ditt varumärke. Det är praktiskt taget garanterat sätt att få människor att testa din produkt. En annan viktig effekt är att det uppmuntrar varuprat. De som får prov visar ofta andra vad de har fått – både i sociala medier och fysiskt.

Sampling kan vara särskilt användbart när du lanserar nya produkter där du vill att många ska testa din produkt under en kort tidsperiod.

Sampling är ett bra sätt att introducera konsumenten till ditt varumärke.

Vi erbjuder Sampling inom ett brett spektrum av områden och produkter. Genom att använda rätt material, promotorer och plats, garanterar vi dig ett vinnande recept för framgång.

 

Se våra kundecase

YES!YES!YES!

YES! YES! YES!

Nestle needed help to launch and promote their new product - YES!  We got the launch in the Nordics, starting with two events in Denmark.

Results:

We achieved maximum product awareness and handed out over 100 000 bars!

Hälsans Kök

Hälsans Kök sampling at Danish food fairs

We were chosen to be a partner responsible of project management and execution of product sampling.

Results:

Over 50.000 tasty samples were handed out!

Nescafé Dolce Gusto

Nordic demo NESCAFÉ Dolce Gusto 

Dolce Gusto launched new coffee machines models. Our task was to plan, produce and execute demo events for NESCAFÉ Dolce Gusto across the Nordics during one month.

Numbers:

More than 20 000 cups of NESCAFÉ Dolce Gusto served

Verso Beanit

Verso Beanit

Verso Food launched their new Beanit. Verso Food wants to do activities that get the people’s attention.

Goal:

Execute over 600 in-store demos throughout 2020, with a target to sample over 300 000 tastings to new consumers.

Andra tjänster inom Activation

Demo i butik

Instore-demo är ett effektivt sätt att säkerställa tester och medvetenhet om dina produkter.

LÄS MER OM DEMO I BUTIK

Events

Nyckeln till att skapa stora händelser är att identifiera målgruppen och engagera sig genom interaktion.

LÄS MER OM EVENTS

Guerrilla Marketing

Målet med geriljamarknadsföring är att skapa ett unikt, engagerande och tankeväckande svar från målgruppen.

LÄS MER OM GUERRILLA MARKETING

Andra tjänster

POINT OF SALES MATERIALS

Vi erbjuder ett brett utbud av display, mässa och shop - in - shop lösningar.

Läs mer

TRACKER

RetaiRetailBlue tillhandahåller spårning av aktiviteter i butiken. Vi dokumenterar vad som händer och ger faktabaserad insikt. Vi ser det som det är!

Läs mer

ACTIVATION

Att leva upp till konsumenternas förväntningar kan vara utmanande. För oss innebär detta att göra dina varumärken och produkter kända för konsumenten genom olika upplevelser.

Läs mer

MERCHANDISING

Produkternas synlighet och närvaro i hyllan eller på golvet är avgörande för att öka försäljningen, och konsumenterna blir mer nöjda och lojala.

Läs mer

SÄLJTJÄNSTER

För att öka försäljningen i butiker krävs bästsäljare, bra säljstödssystem och en flexibel apparat anpassad till en industri i stora förändringar.

Läs mer